Ekonomia uprzejmości, liczy się nie tylko cena

The thank you economy

Wielkanoc stała się pretekstem do wysypu rozważań na temat jakie wino dobrać do jajka w majonezie. To najważniejsze katolickie święto może też być źródłem refleksji innego typu. Właśnie minęły dwa lata od ukazania się książki Gary Vaynerchuka “The Thank You Economy“. Książka (nieprzetłumaczona jeszcze na język polski) określiła nowy standard podejścia do klientów w erze mediów społecznościowych. W swojej recenzji Ekonomia „Dziękuję” Paweł Tkaczyk pisze:

“Taki sposób robienia interesów Gary Vaynerchuk nazywa ekonomią „dziękuję” (ang. Thank You Economy). W swojej książce (pod tym samym tytułem) opisuje, w jaki sposób udało mu się rozwinąć sklep z winami swojego ojca na skalę globalną – właśnie przez to, że troszczy się o swoich klientów, nawet tych, którzy są oddaleni o tysiące kilometrów. Vaynerchuk zasłynął dzięki swojemu nowatorskiemu wykorzystaniu mediów społecznościowych (Twittera, Facebooka i innych) do nawiązania relacji „1 do 1” ze swoimi klientami. W sprytny sposób połączył sztukę zadowolenia klienta znaną z lokalnego sklepu oraz nowoczesne technologie.”

Więcej ekonomii uprzejmości w życiu codziennym życzymy sympatykom Wino w Krakowie nie tylko od święta🙂

.

Gary Vaynerchuka “The Thank You Economy”, HarperBusiness 2011

.

Inne artykuły na ten temat ekonomii uprzejmości:

Nazywajmy rzeczy po imieniu na blog.sellupp.pl

Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski I po co ten klient dzwoni. Infolinia po polsku na wyborcza.biz

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s